sobota, 5 marca 2016

Witałem, szałem, grałem...

Długo się za to zabierałem, ale w końcu jest. Mój blog. Mój kąt, w którym będę pisał. Mam nadzieję, że będzie regularnie - może być ciężko, bo mam słomiany zapał. Zobaczymy.

Blog będzie poświęcony głównie jednej tematyce - grom planszowym. Będą recenzje, przemyślenia i spostrzeżenia. Pod jakim kątem będę oceniał gry? Na pewno estetyka, grywalność, próg wejścia... w sumie to nie wiem, będę wiedział po napisaniu pierwszej recenzji.

Wszystko tu trochę chaotyczne na razie. Trochę przeraża mnie sam proces tworzenia bloga, bo nigdy tego nie robiłem wcześniej i jest tu... sporo rzeczy do ogarnięcia.

Przejdźmy może jednak to tematyki. Dlaczego gry i dlaczego planszowe? Fascynuje mnie to jak są skonstruowane. To jakie są zastosowane zasady i jak się zazębiają ze sobą tworząc spójną całość. To co sprawia, że gra jest idealnym symulatorem obsiewania pola, tworzenia rodu, bitwy morskiej albo to co sprawia, że gra jest abstrakcyjną zagadką. Poza tym to świetna forma spędzania miło czasu z najbliższymi.

Lubię gry, które opowiadają historie. Historia osady, która została najpotężniejszym imperium. Historia rozbitków na wyspie, którzy rozpalili wielkie ognisko, by ujrzał ich przepływający statek. Historia skromnego panicza, który stworzył szanowany ród. Filmy, książki, komiksy oraz gry planszowe służą nam jako narzędzie do opowiadania historii i przeżywania różnorakich emocji. W grach chodzi głównie o euforię i zabawę, ale czasem też można poczuć nutkę strachu tudzież stresu. Widać to coraz bardziej - twórcy gier prześcigają się w różnorakich pomysłach po to byśmy weszli jeszcze głębiej w historie...

Sam przed zakupem gry często czytam recenzje na innych blogach po to, by dowiedzieć się czy warto ją kupić. Chcę pomóc innym graczom w podjęciu decyzji, bo wiem jakie to bywa trudne ;) Będę niezmiernie szczęśliwy jeśli komuś pomogę w wyborze, a jeszcze bardziej się ucieszę, jeśli za pomocą tego bloga ktoś kto dopiero wchodzi w planszowy świat postanowi kupić swoją pierwszą grę i będzie to jedna z gier, które opisałem.

Trzymajcie za mnie kciuki ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz